donderdag 5 april 2012

Mijn allereerste blog..

Ook ik wil een begin maken met een blog schrijven. Ik merk om me heen dat het steeds meer gebeurt en ik heb schrijven altijd fijn gevonden dus waarom niet? Er is altijd wel wat te vertellen zou je zeggen. :-)
Op het moment ben ik zoekende naar wat ik wil in het leven. Wat vind ik nou echt leuk? Waar liggen mijn interesses? Zoekende naar ander werk kwam ik erachter dat ik eigenlijk niet precies wist wat ik nou echt wilde gaan doen. Vroeger heb ik heel veel beroepskeuzetesten gedaan, maar telkens kwam daar iets anders uit zodat ik nog niet wist wat ik nou echt wilde. En nog steeds kamp ik met het probleem; wat vind ik nou echt leuk? Ik vind schrijven leuk, anders zou ik deze blog niet beginnen. Maar is daar geld in te verdienen? Vast wel, als je goed genoeg bent. Ben ik dat? Laat ik eerst maar es oefenen met mijn blog, en dan zie ik weer verder. ;-)
Ik vind het leuk om met dieren te werken, maar heb daar totaal geen opleiding voor gedaan, geen papieren voor, en geen geld om me nu om te laten scholen. Dus dat valt ook af.
Zoveel dingen lijken me leuk, maar ook zoveel waarbij mijn onzekerheid toeslaat en ik er gewoonweg niet aan durf te beginnen! Ik noem een voorbeeld. Ik zou heel graag een eigen winkeltje beginnen, een webwinkel. Waarin? Geen idee, maar het idee van een eigen webwinkel klinkt mij als muziek in de oren. Maar angst is wat me tegenhoudt. Wat als het niet lukt? Wat als ik het niet kan? Wat als er geen animo voor is? En zo slaat mijn hoofd dan op hol voordat ik überhaupt al informatie heb opgevraagd over hoe zoiets in z'n werk zou gaan. Hetzelfde met deze blog. Ik ben er al een tijdje over aan het denken om deze blog te starten, maar waarom? Wie gaat het lezen? Is het wel interessant genoeg? Ik heb nu dan toch de stap gezet om er eentje te beginnen en of het interessant genoeg is zal ik merken in de toekomst. Dus als je het leuk vindt, of juist niet, laat gerust een berichtje achter. Van alle feedback kan ik weer leren om er misschien iets leukers van te maken, of er juist helemaal maar mee te stoppen..haha!
Nou..voor een eerste blog vind ik dit wel even voldoende. Bedankt voor het lezen lieve mensen! 

Just Me

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je bent begonnen met bloggen!! Meis je kan heel goed schrijven en ik vind het leuk om te lezen!! Dit gaat helemaal goedkomen! Schrijf hier lekker van je af!! Dat kan zo fijn zijn !!

    Dikke knuffel!!!

    Ikke

    BeantwoordenVerwijderen