zondag 8 april 2012

Brief aan mijn idool

Hallo lief idool,

deze brief schrijf ik in het Nederlands, niet dat jij het dan snapt, maar je zult 'em toch nooit lezen, dus dat maakt niet uit. ;-)
Wat ik me soms afvraag is of jij beseft hoeveel je voor je fans betekent. Ik ben fan van je vanaf mijn 15e en ik ben nu 31 jaar. Dus het grootste deel van mijn leven zit jij daar al in. Je bent de rode draad die overal doorheen loopt. Het is begonnen in mijn pubertijd. Je hebt me daar doorheen gesleept met je muziek. In 1996 ben ik bij je allereerste concert in Nederland geweest. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik je ging zien. Wat een belevenis. Eindelijk zou ik je gaan zien, eindelijk zou ik je live gaan zien optreden. En wat was je geweldig daar in het Ahoy in Rotterdam. Mijn droom kwam uit! Er volgden meer albums met nog meer geweldige muziek waarin ik me kon vinden en m'n ei in kwijt kon. Het nummer wat jij voor mij geschreven hebt, 'Can't take that away', natuurlijk niet echt voor mij geschreven, maar weet je Mariah, zo voelt het wel. Alsof jij wist hoe ik me voelde, en soms nog voel. Ik noem het dan ook altijd MIJN nummer. Bedankt hiervoor!
Ook ben ik een van de gelukkigen die je ooit heeft mogen ontmoeten. 8 Oktober 2004 was de dag. Mijn 2e droom die uitkwam! Via de Nederlandse radiozender Yorin FM kon je kaarten en een meet & greet winnen. Ik kwam in de uitzending en won! En wat was ik zenuwachtig die 8e oktober. Nooit meer zal ik die dag vergeten! Ik had een cadeautje gekocht, een bootje in een fles, de Bataviaboot..weet je dat misschien nog? Ook had ik een kaartje geschreven aan je. We mochten van het management niet met je praten en ook geen hand of zo geven. Maar dit was mijn kans, wat moest ik doen? Dus ik liep naar je toe, gaf je toch een hand en stamelde hoe geweldig ik de show vond en gaf je m'n kaart en het cadeautje. 'Thank you' zei je op jouw lieve manier van praten. Je bent geweldig voor de fans! Wat ben ik dankbaar voor die korte, maar fijne zin. 'Thank you' , ik hoor het je nog zeggen!
Later in 2009 ben ik naar Parijs gereisd omdat je daar een interview zou geven voor een tv-programma. Ik heb je gezien en wéér heb ik je een handje mogen geven. En weer was jij degene die me intens gelukkig maakte met dit korte lieve gebaar. Net nadat ik je de hand geschud had heb ik deze foto gemaakt, weet je dat nog? Ik ben er zo blij mee, je keek recht in m'n lens, wat was ik blij!!



Sommige mensen zullen denken dat ik overdrijf of te ver hierin ga. Maar mijn medelambs zullen dit begrijpen, ze zullen begrijpen hoe ik dit bedoel en voel. Mariah, jij betekent echt enorm veel voor me. Ik schrijf deze brief, terwijl het eigenlijk niet uit te drukken is in woorden wat jij voor me betekent. Bedankt alleen is niet genoeg. Je doet zelf zo ontzettend veel voor je fans en je bent altijd zo dankbaar! En wat word je onderschat en ondergewaardeerd in dit kleine Nederland. Zo jammer! Maar ik hoop dat je ondanks de negatieve media hier, toch blij bent met de trouwe lambs die jou altijd zullen blijven steunen en volgen. Mariah, je bent en blijft mijn 'hero 4 life' en ik hou van je! Ja, ik hou echt van je!

Just Me

1 opmerking:

  1. Ik hou niet van Mariah.
    Maar kan me wel voorstellen dat je helemaal weg bent van een artiest en je er thuis bij voelt.

    BeantwoordenVerwijderen