dinsdag 22 mei 2012

Mijn nieuwe droom

Sinds kort heb ik iets in m'n hoofd zitten en ik krijg het er niet uit. Zodra mijn huis, wat nu te koop staat, verkocht is en ik weer alles op de rit heb wil ik een stacaravan kopen. Dat is mijn nieuwe droom. Ik wil een stacaravan. Waar? Natuurlijk in de Belgische Ardennen, mijn tweede thuis. Ik kom al in de Belgische Ardennen sinds mijn 1,5jaar. Vaak voelt het daar ook meer thuis dan waar ook. We komen daar al bijna 30 jaar. Vroeger, iedere vakantie die we hadden, gingen we als het even kon daarheen. In een boerderij, bij 2 hele lieve mensen die ik als mijn opa en oma ben gaan zien. Nog steeds, ondanks hun prachtige leeftijden van rond de 90 jaar, verhuren ze kamers. Ik geniet daarvan zolang dat nog kan. Want ook al wil ik er niet aan denken, toch zal dit op een gegeven moment niet meer kunnen.. En dan wil ik een nieuw thuis creeëren, daar waar altijd mijn tweede thuis is geweest. Hoe het in z'n werk zal gaan, en wanneer het plaats zal vinden, ik heb werkelijk geen flauw idee. Maar het is mijn nieuwe droom en die wil ik waar gaan maken. Vroeg of laat zal ik een stacaravan, of als het mogelijk is een vakantiehuisje, hebben in de Ardennen. Ik kan er al helemaal bij wegdromen. Ik zie mezelf al zitten, lekker in het zonnetje in een vrij weekend. Of met regen, dat maakt niet uit, maar wel daar waar mijn hart ligt. Mijn nieuwe tweede thuis. Wat een fijne weekenden, alleen en met vrienden, zal ik daar gaan hebben. Ik kan niet wachten! Helaas zal dat wel nog even moeten totdat mijn huis verkocht is en alles eromheen geregeld is. Maar zien jullie het voor je? Het zonnetje, een goed boek, stacaravan en ik met m'n zonnebril heerlijk relaxend in m'n 'tuintje'. Ik zie dat zeker voor me en droom daar heerlijk over weg tot het zover is. Maar voor nu geniet ik eerst nog van de tijd bij 'opa en oma'. En ik hoop dat dat nog heel lang zal zijn! Alles is mooi daar. De huizen, de natuur, de mensen. Ik geniet volop als ik daar ben. Ik heb geen Turkije, Spanje, Griekenland of welk ander land nodig. Mijn oplaadpunt is dichter bij huis. Maar 2,5 uur rijden en ik ben er. Hoe fijn is dat!

De Belgische Ardennen, dat is mijn thuis, daar ligt mijn hart en daar kom ik weer 100% tot leven. 


Just Me

6 opmerkingen:

  1. De Ardennen zijn zeker mooi!
    Kan je lekker fietsen of kanonoieën en wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ook! Maar het is voor mij zoveel meer dan alleen fietsen, kanoën en wandelen. Het is mijn thuis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke droom en hoop dat je deze droom mag waar maken. Het is daar zeker prachtig... kan je lekker volop wandelen en natuurlijk vergeet je dan niet je camera mee te nemen.
    Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee..de camera gaat zeker mee! Haha! En de droom wordt waarheid, wanneer en hoe weet ik nog niet, maar waarheid gaat ie worden.. MOET ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk idee! Lijkt me geweldig!! Zoiets moois en dan ook nog es vlak bij huis :-)) Klinkt echt zalig Anke!!
    Ik hoop dat je deze droom heel snel kan verwezenlijken!! Als iemand dat verdient ben jij het wel!!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks Andrea! Ik hoop het ook, maar hoe dan ook komt deze droom uit ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen